BGN Algemene Ledenvergadering 23 april 2015

Op 23 april 2015 vond de Algemene Ledenvergadeing van de BGN plaats in Woerden.

Voor NUTRiLiNK een mooie kans om zichzelf te presenteren aan nieuwe gewichtsconsulenten en natuurlijk bij te kunnen praten met bestaande klanten.

Het werd een leuke en energieke dag !

En om het jubileum goed met elkaar te vieren werd de aftrap gegeven voor een goede doelenactie.

PERSBERICHT Woerden, 28 april 2015
BGN VIERT JUBILEUM MET GOEDEDOELENACTIE

Dit jaar bestaat de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN) 10 jaar. De vereniging viert dit heuglijke feit het hele jaar door met verschillende bijeenkomsten en acties. Daarnaast zijn de leden van de vereniging druk in de weer met acties op lokaal niveau, waarmee zij geld inzamelen voor een goed doel.

BGN-voorzitter Marianne Kramer: “De keuze is hierbij gevallen op Make-A-Wish Nederland, voorheen stichting Doe Een Wens. Leden van onze vereniging, de gewichtsconsulenten, werken eraan om Nederland een stukje gezonder te maken door mensen te begeleiden naar een gezond gewicht of door mensen praktisch te helpen als zij gezonder willen leven. Helemaal gezond zijn is helaas niet voor iedereen weggelegd, maar dromen en wensen hebben we allemaal. Daarom wil de BGN zich in 2015 inzetten om de dromen van kinderen met gezondheidsproblemen uit te laten komen.”

Acties door heel Nederland

De actie is gestart op de ledenvergadering van de BGN op 23 april jongstleden. De BGN-gewichtsconsulenten, die door heel Nederland te vinden zijn, zijn inmiddels ook begonnen met verschillende lokale acties en activiteiten voor het goede doel. Er worden (kook)workshops gegeven, open dagen gehouden en er wordt gecollecteerd. Sommige cliënten van gewichtsconsulenten, die onder begeleiding werken aan een gezonder gewicht, stoppen één of twee euro per afgevallen kilo in de collectebus. De BGN doet zelf een duit in het zakje om voor elk nieuw kernlid wat zich aanmeldt in de actieperiode € 10,- te storten op de speciale actiebankrekening. De actieperiode loopt tot en met 11 december 2015, zodat er nog vóór de kerstdagen een cheque overhandigd kan worden aan de organisatie.

Verantwoord afvallen

“We zijn inmiddels met ruim 1800 leden, dus we hopen echt een flink bedrag op te kunnen halen dit jaar. Mensen die bij de gewichtsconsulent komen hebben ook een wens, namelijk om een stukje gezonder te worden, om af te slanken op een verantwoorde manier,” aldus BGN-bestuurslid Anja Elshout. Leden van de BGN zijn opgeleid om cliënten daarin te begeleiden. Anja: “Als we dan ook nog samen een mooi bedrag kunnen sparen om de wensen van ernstig zieke kinderen werkelijkheid te laten worden, dan is dat echt een win-win-situatie.”

Wensen vervullen

De BGN heeft zich tot doel gesteld om in december 2015 een cheque aan Make-A-Wish Nederland te overhandigen van tenminste € 5.000,-, maar streeft natuurlijk naar meer. Het bedrag besteedt Make-A-Wish Nederland om zoveel mogelijk wensen van ernstig zieke kinderen in vervulling te laten gaan. Via de website gewichtsconsulenten.nl, de speciale Make-A-Wish actiepagina en de Facebookpagina van de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland kan men zien hoeveel er al is opgehaald en hoe de wensvervullingen tot stand komen.